Smaac | Marketing by Design | Smaac | Product Design | Premiums | POS | Packaging | Graphic Design | Visualisation | Online Communication | Production

Marketing by Design

Met ons creatieve team, bestaande uit marketeers, designers en communicatiestrategen proberen wij iedere keer weer de door onze relaties neergelegde uitdagingen te vertalen in spraakmakende en succesvolle concepten. In de afgelopen jaren heeft Smaac zich gespecialiseerd in een

aantal disciplines met als vertrekpunt onze visie over Marketing by Design. Met ons creatieve team komen we tot vernieuwende en creatieve concepten die volledig aansluiten bij de vraag en merkbeleving van onze klanten.

Onze designers weten, met hun innovatieve kijk op producten en uitgebreide kennis van productietechnieken en materialen, oplossingen te vinden voor de meest uiteenlopende uitdagingen. Een veel gehoorde terugkoppeling is dan ook dat wij het telkens weer voor elkaar krijgen een werkbaar concept te ontwikkelen binnen het vooraf aangegeven speelveld.

 

Het nut van design.

Wat is de meerwaarde van design? Wat is het effect? Heeft vormgeving echt toegevoegde waarde?
Het antwoord is simpel: Een goed vormgegeven product overtuigt en verhoogt de omzet of het nu om POS materiaal gaat of om een goed uitgedacht premium, overal is design op toepasbaar.
Er zijn de laatste jaren een aantal onderzoeken geweest naar de effectiviteit van design. Hieronder vindt u negen redenen om vanaf nu te kiezen voor Marketing by Design:

1. Laat de aandacht verschuiven van prijs naar toegevoegde waarde. Tachtig procent van de bedrijven die design toepassen hoeft niet meer te concurreren op basis van prijs. Bij bedrijven die design niet gebruiken ziet maar liefst 50% zich gedwongen om te concurreren op prijs.
2. Een product kan succesvol in de markt gezet worden; doordat het op de markt of meerdere marktsegmenten is afgestemd.
3. Nieuwe producten met veel aandacht voor functioneel design brengen meer geld in het laatje. Financieel presteren de producten gemiddeld 10% beter dan nieuwe producten met een gemiddelde aandacht voor functioneel design.
4. Aandacht voor beleving bij productontwikkeling voegt waarde toe. Nieuwe producten waarbij tijdens de ontwikkeling veel aandacht is besteed aan beleving presteren gemiddeld financieel 9% beter.
5. Design verlaagt de kostprijs van een product, bijvoorbeeld door besparingen in onderdelen en materialen.
6. Design vergroot de omzet door hogere verkopen.
7. Design verlaagt de logistieke kosten, bijvoorbeeld door slimmer verpakken.
8. Een bedrijf onderscheid zich van concurrenten door positievere beleving van uw product of bedrijfsimago.
9. Na marketing wordt design als succesvolste ingrediënt voor snelgroeiende bedrijven geïdentificeerd.

Bron:
Boek Design management, Gert L. Kooistra, 2006
Onderzoeksrapport Design in Britain 2004-2005, British Design Council
Onderzoeksrapport Effectiviteit van Design, Effectiviteit van design – Onderzoeksrapport-2010.pdf

Facebook

LinkedId